پس از تنها 6 ساعت اطلاع رسانی در بالاترین شبکه برق رسانی پایتخت به لرزه درآمد

دیروز تنها 6 ساعت مانده به سخنرانی احمدی نژاد در تلوزیون، دوستانی در بالاترین از این خبر آگاه شده بودند دیگران را دعوت کردند تا با روشن کردن لوازم برقی شان باعث قطع برق حین سخنرانی احمدی نژاد شوند.

خبرهای پراکنده از نقاط مختلف ایران حکایت از قطع برق بخش گسترده ای از خیابانها و بزرگراههای پایتخت و برخی از محلات مسکونی دارد.



بخشی از اطلاعاتی که از اظهار نظر دوستان (عمدتا در بالاترین) جمع آوری شده به شرح زیر است. برای کنترل این اطلاعات و تکمیل آن نیازمند همکاری شما هستیم.

- قسمت بالايي اتوبان يادگار امام....اتوبان ازادگان..... اتوبان صياد شيرازي...... اتوبان بابايي...... و قسمت غربي اتوبان نيايش.... در لحظاتي كه احمدي نژاد صحبت ميكرده قطع شده بود.

- حتي چراغ هاي روبروي پارك ملت دو تا در ميان قطع بودند.سمت پارك وي و ولنجك هم به همين صورت قطع بودند.كه تاريكي بيش از حد اتوبان خيلي به چشم مي امد.

- من سمت پمپ بنزين ولنجك را ديدم.اونجا برقش قطع بود.سمت ارژانتين هم به همين صورت قطع بو

- برق اتوبان سمت ولنجك و ارژانتين فطع بود

- قسمتی از منطقه عباس آباد تهران که ما سکونت داریم برق نیم ساعت قطع شد

- در اتوبان نیایش کلیه‌ی چراغ‌ها خاموش بود. برق بندر امام هم قطع بود.

- برق ما در گوهر دشت کرج هم پرید. خیابونا هم از چند ساعت قبلش کاملا تاریک بود.

- من الان از فرودگاه یک مهمانم رو آوردم. خیابانهای شهر در تاریکی فرو رفته.

- برق شاهین شهر اصفهان هم رفته. یکی از دوستام از اونجا تماس گرفت گفت

- برق شهرستان بندر امام دراستان خوزستان از 21:45 الی23:00 قطع بود. در تماس تلفنی با دوستان اطلاع حاصل شد که برق مناطقی از اهواز، آبادان، و بندر ماهشهر نیز قطع بوده است.

- همین الآن هم از تبریز خبر رسید که حدود یک ساعتی برق قطع شده است.

- امروز از ساعت هجده و بیست دقیقه به مدت یک ساعت برق منطقه بهارستان، چهار راه سرچشمه، خیابان امیرکبیر تا امین حضور قطع شد و من برای اولین بار از این قطعی برق عمیقا خوشحال شدم...

- من تهرانپارس بودم، می گفتن برق خیابونا تا رودهن و آبسرد قطع شده. از اون به بعدش رو خدا می دونه. بی برقی در اتوبان بابایی رو که خودم دیدم.

-...


نکته:
1- اگر شما هم اطلاع جدیدی دارید لطفا در بخش نظرات قرار بدید. لطفا ما را در تعیین درستی یا نادرستی اخبار بالا یاری بدید.

2- ظاهرا حکومت تصمیم گرفته برای مقابله با گسترش این طرح به جای قطع کردن برق مناطق پرمصرف، برق خیابانها و مناطق حاشیه ای رو قطع کنه. به نظر شما چطور میشه با این مساله مقابله کرد؟

3- اون دسته از خوانندگان محترم که از جزئیات این طرح اطلاع کافی ندارند می تونن از لینک های زیر استفاده کنن.


۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

بیلمز گرامی‌ درود،

نخست سپاس از اینهمه زحمت شما در به میوه نشاندن خاموشی سبز و وب لاگ قشنگت.

دوست گرامی‌، سر این کار تنها ۱ چیز:

همهٔ دوستان که در این کار همراهی میکنند باید همزمان برای نمونه اتوهای خود رو روشن کنند، هرچه افراد بیشتر بهتر. این باید ۱ کار همه گیر بشه.

پس لطفا اطلاع رسانی کنید.

دوم اینکه خیلی‌ از خانواده‌ها در ایران دسترسی‌ به اینترنت ندارند. این مساله باید از ۱ شبکه ماهواره پخش بشه که همه در این کار مشارکت کنند. خبر رسانی مهمه. اصلا مهم نیست دولت چی‌ فکر می‌کنه. هدف ما سرنگونی این دولت هست.

به امید پیروزی.

ایراندوست

ناشناس گفت...

از ديروز چند باره سعي ميكنم نظر بدم ، ثبت نمي شه !

اين يكي از ايده هاي بسيار جالب و عملي در زمينه نافرماني مدني و بسيار تاثير گذاره
چون ميزان توليد فعلي نيروگاههاي ما با مصرف كشور در اين فصل و اين روز ها تقريبا" برابره و با مصرف بيشتر مخصوصا" در زمان پيك مصرف و به صورت همزمان و ناگهاني ، شبكه جوابگو نخواهد بود.
لطفا" اطلاع رساني كنيد تا از ميان كاركنان نيروگاهها نيز در زمان پيك مصرف به دلايل ظاهرا" نقص فني بتوانند چند واحد را از شبكه خارج كنند.
اين كار ميتونه كل كشور را به زير خاموشي ببره و مثل بمب در دنيا صدا كنه

سهراب گفت...

هماهنگ کنید که این کار را با دنگ دنگ دنگ اخبار ساعت نه به صورت همزمان انجام دهیم. هم زمان بودن، یعنی روشن کردن همه وسائل در یک ثانیه خاص، می‌تواند ضربه را محکم‌تر کند.
هیچ دقت کرده‌اید که وقتی چراغ را روشن می‌کنید کلید برق چه جرقه‌ای می‌زند؟ به نظر می‌رسد که این جرقه برای شرکت برق چندان خوش آیند نیست.

ناشناس گفت...

ما در مشهد هم اين كار رو انجام داديم موفق باشيد

ناشناس گفت...

در قسمت هایی از شهر آمل برق از ساعت9:30 قطع شد

ناشناس گفت...

نظر فوري دارم لطفا تو بالاترين يا هر جايي كه مي دونيني به اطلاع همه برسونين. با توجه به اينكه روز 18 تير در خيابانها ترافيك هست و موتورهاي پليس در اينطور مواقع از توي پياده رو ها خودشون رو به تظاهرات ميرسونن پيشنهاد ميشه كه امشب هر كسي هر طور ميتونه چند تا ميخ رو در جهات مخالف داخل يك شيلنگ گاز بكنه و تو مسير پياده رو ها بريزه. اگه خونه كسي هم حاشيه خيابونهاي اصلي هست ميتونه اين كار رو روز تظاهرات انجام بده مثلا از روي پشت بام ميخها رو به پياده رو پرت كنه. اين كار اگه امشب انجام بشه بسيار عاليه و ميتونه نيروي پليس رو زمين گير كنه. اين نكته حياتي و فوريه حتما تو بالاترين لينكش كنين. من اكانت بالاترين ندارم.ممنونsg

ناشناس گفت...

بیلمز گرامی‌،

همانطوری که گفتم این کار باید همه گیر بشه، باید از هر طوری که می‌شه این رو به مردم رسوند طوری که همه این کارو انجام بعدند، بهترین راه اینه که از مهواره پخش بشه که همگی‌ در جریان قرار بگیرند، مهم این هست که همه با هم این کارو انجام بدیم.

ممنون

ناشناس گفت...

برق ما در منطقه ی دروس قطع شد،البته فکر کنم بیشتر ازین حرفها بود چون اولین جای روشنی که از سمت
غرب میدیدم الهیه بود و از سمت شرق تقریبا چیزی نمی دیدیم،نکته ی تعجب آور اینه که ساکنین منطقه ی دروس اغلب از سیاست مدارها و آدم های سنتی مذهبی هستند(نکته ی جالب دیگه اینکه صدای الله اکبر ها اینجا اصلا کمتر نشده)

ناشناس گفت...

سام عالي بود ما هم به شدت مشغول نوشتن روي اسكناسها و ديوارها هستيم تلفن عمومي و عابر بانكها و آسانسورهاي ادارات دولتي هم عاليست فقط يم لطفي بكن من اكانت بالاترين ندارم لطفا براي 18 تير يك پستي درست كن و اين پيشنهاد كه هر كي ميتونه از تلفنهاي عمومي زنگ بزنه به 113 و خبر از تجمع در ميدانهاي متفرقه بده يعني اطلاعات غلط بده دو تا حسن داره اول اينكه گيج ميشن و دوم اينكه تلفنهاشون مشغول ميشه و سوم اينكه هر كسي ميتونه علاوه بر اون يك شعار هم همونجا روي تلفن بنويسه اين سومي همين الان به ذهنم رسيد اگه خوشت اومد سريعا اقدام كن تا فردا ممنون

Mirza گفت...

سلام،
آقا اون پیشنهاد رو من با هزار بدبختی گذاشتم تو بالاترین اما نمی‌دونستم که چراغ خودم رو هم خاموش می‌کنم. بالاترین حساب من رو با اجازتون بست و هر چی ایمیل می‌زنم بدون توجه به توضیحات من فقط یه خط مینویسن و رفت تا دو روز دیگه. اگر خاموشی‌ها در اثر همکاری مردم گسترده نبوده، مهم نیست. همین که مردم به این باور رسیدن که اینطور هم می‌شه یک کودتاچیان رو مستاصل کرد مهمه. باور به اینکه این غول چند تا پاشنه آشیل ضربه پذیر داره! زنده باد به شما و دوستان همراه

ناشناس گفت...

لطفا يك پوستر تميز و عامه فهم تهيه كنيد (در حد يك برگه A4) و بعد آن را از طريق فيسبوك، بالاترين، توييتر و ايميل ها در اختيار مردمي قرار دهيد كه در اينترنت هستند.
آن ها را هم به چاپ گسترده اين پوستر ها و انتشار آن ها تشويق كنيد. من خودم چند نفري از دانشجويان مي شناسم كه مترصد چنين پوستري براي چاپ زياد و انتشار بين مردم هستند.
فقط فكر كنيد و بعد طراحي كنيد. يك پوستر همه جانبه و بدون اشكال. (البته مي توانيد قبل از انتشار نظر مردم را هم از طريق اين وبلاگ دريافت كنيد و بعد از اصلاح منتشر كنيد.)
با تشكر
موفق باشيد