اگر یک روز بلایی سر بالاترین بیاید، چه کار کنیم؟ ( یک پیشنهاد برای مواقع بحرانی)

این روزها لابد این سوال به ذهن شما هم خطور کرده که اگر به هر دلیلی (هک، خرابی سرور و مسایل فنی دیگه) بالاترین از کار بیفته، به خصوص اگر حکومت بلایی سرش بیاره، باید چه کار کنیم؟

این یک خطر واقعی برای اجتماع بالاترینه و از جمله جنبش سبزه و ما باید طرحی برای مقابله با این بحران داشته باشیم. البته لازمه چنین طرحی رو وقتی همه چیز روبه راهه به بحث بذاریم چون تجربه نشون داده که وقتی بالاترین از کار می افته، کابرای بالاترین مثل لشکر شکست خورده توی وب پراکنده میشن و عملا نمیشه همه رو دور هم جمع کرد و تصمیم گرفت.

پیشنهاد من مشخصا اینه که همه مون در سایت دلیشس (http://delicious.com) که سیستمی بسیار مشابه بالاترین داره یک اکانت یدکی باز کنیم برای روز مبادا.

هر وقت به هر دلیل بالاترین از کار افتاد، در اونجا جمع بشیم و تا برگشت مجدد بالاترین از اون فضا برای بحث و فرستادن لینک استفاده کنیم. اونجا هر چند فضایی به مطلوبیت بالاترین نداره، ولی دست کم از فروپاشی و پراکندگی این مجموعه ارزشمند انسانی جلوگیری می کنه.

نکته مهم اینه که به دلیل بین المللی بودن سایت دلیشس، بهتره تمام مطالبمون حتما دو تگ BALATARIN و PERSIAN داشته باشن تا بتونیم گوشه ای مستقل از سایت رو به خودمون اختصاص بدیم و مطالبمون در انبوه مطالب دیگه غرق نشن.

کمترین فایده این کار اینه که حکومت می فهمه نمی تونه با از بین بردن بالاترین، جمع ما رو از بین ببره و تا حدودی فشار حکومتی ها بر روی بالاترین کم میشه.

پانویس:
می دونم که خیلی ها ممکنه سایت های دیگه ای رو پیشنهاد بدن و به طور خاص دنباله یا دیگ.
1- سایت دنباله فارسیه و کار کردن باهاش راحته اما من "دنباله" رو به دو دلیل پیشنهاد ندادم. اولا به دلیل اینکه تا حدودی حس رقابت با بالاترین داره و عده ای مدعی "دنباله ای بودن" هستن. دوم اینکه اگر قرار باشه حکومت بالاترین رو هک کنه و مشکل تراشی کنه، دنباله رو هم به طریق اولی دچار چنین سرنوشتی می کنه، ضمن اینکه عده ای اعتقاد دارن دنباله رو اصولا حکومتی ها در جواب بالاترین درست کردن و قس علیهذا

2- سایت دیگ رو هم پیشنهاد ندادم، چون ساختار دلیشس خیلی بیشتر به بالاترین شباهت داره تا دیگ و عقل سلیم میگه که اگر ما بخواهیم از جایی موقتا استفاده کنیم نباید هزینه بالایی بابت یادگیری و نقل و انتقال بدیم.

۴ نظر:

Iran Zartoshti گفت...

آی ملت، با درود به همتون.
لطفا یکی ما رو به این سایت بالاترین معرفی کنه. با تشکر قبلی.
‫خانم ایران زرتشتی
http://iranzartoshti.blogspot.com

مدیکوس گفت...

من با دیگ بیشتر موافقم.ساختارش خیلی از دلیشز بهتره. من تو بالاترین عضو نیستم که اونجا نظر بدم.راستش دوماهه در حال جان کندنD: برای دعوتنامه ام. کیست که مرا یاری دهد؟D:
مرسی پیشاپیشmedicusdaily@gmail.com

Unknown گفت...

salam, agha ma account balatarin nadarm , vali ye khabare ke maghfoul mounde be nazarm paksh beshe khoube, shahadate mohsen rouhol amini pesare abdolhosein rohol amini az azaye shora markazi setad mohsen rezaii va dabir kole hezbe etedal o tose'e , taraf az koloft haie osul gerast , hata tou jame jam ham beesh tasliat gotfan ... ye search koni
محسن روح الامینی
akhbaresho mibin

Unknown گفت...

http://www.jamejamonline.ir/Media/pdfs/1388/04/31/100912731241.pdf

in linke tasliat tou jame jame