حمایت سازگارا از طرح "خاموشی سبز": این طرح یک مقاومت مدنی خوب و دردسر بزرگی برای حکومت است

آقای سازگارا، از طرح "خاموشی سبز" حمایت کردند و در سخنان روز یکشنبه خودشون این طرح رو یکی از آکسیونهای خوب مقاومت مدنی دونستن و گفتن که اجرای این طرح دردسر بزرگی برای حکومته.

مشروح سخنان روز یکشنبه (14 تیر) آقای سازگارا رو می تونید از این لینک(+) بخونید یا در این لینک(+) تماشا کنید یا فایل صوتی اون رو از این لینک(+) دانلود کنید. در زیر صحبت های ایشون درباره طرح "خاموشی سبز" رو به صورت عنوان بندی شده می خونیم.


طرح مساله.
سؤال دیگه این بوده (که این روزهاهم خیلی هم مطرحه) که «اگر ما اتو، پلوپز برقی، ماشین لباسشویی رو در یک ساعتی همه با هم بزنیم به برق، می‌تونیم در شبکهٔ برق اختلال ایجاد بکنیم یا بخوابونیمش. آیا این کار رو می‌شه کرد یا نمی‌شه؟»

متخصصان اجرایی بودن طرح را تایید می کنند.
من سعی کردم با متخصصین امر هم درمیون بگذارم؛ بله! مثلا در سطح کشور که دوازده سیزده میلیون خانه و خانوار هست، اگر فقط یکی دومیلیون با همدیگه یا در سطح یک شهر پونصدهزار خونه (در شهر بزرگ) با هم‌دیگه یکی دو کیلووات مصرف رو ببرند بالا، اتو به برق بزنند، ماشین لباسشویی روشن بکنند یا پلوپز برقی یا سایر چیزهایی که پرمصرف هست،

کمترین دستاورد، ناپایدار شدن شبکه است.
حداقلش این است که ورود یک مصرف زیاد به شبکه، شبکه رو ناپایدار می‌کنه؛ شبکه رو دچار نوسان می‌کنه و امکان این که شبکه از کار بیفته زیاده. به هر صورت دردسر بزرگی رو برای کودتاچی‌ها خلق می‌کنه.

موقع سخنرانی احمدی نژاد، خامنه ای یا پخش اعتراف طرح را اجرا کنیم.
ساعت‌هایی رو که پیش‌نهاد می‌شه (مثلاً نه‌ونیم شب یا ده شب) توافق عمومی می‌خواد (شاید سخت باشه). ولی آکسیونی که همه می‌تونند در اون مشترک باشند این است که هر وقت صحبت‌های آقای احمدی‌نژاد، آقای خامنه‌ای و یا برنامهٔ اعتراف‌قرار شد از تلویزیون پخش بشه، (غیر از اینکه کل تلویزیون تحریم شده)

موقع سخنرانی احمدی نژاد، رخت چرک ها را بشوییم!
همه به گوش باشند، توی اون زمانی که اعلام شده و قراره این آقایون صحبت کنند یا اون برنامه پخش بشه، همه لباس‌هاشون آماده باشه برای اتوکردن و اتوهاشون رو بزنند به برق، یا رخت‌های چرکشون توی ماشین آماده باشه بزنند که ماشین لباسشویی کار کنه. شایدم کار خیلی خوبی باشه وقتی آقای احمدی‌نژاد می‌خواد صحبت بکنه آدم رخت چرکاش رو بذاره بشوره و تمیزش کنه.

این طرح دردسر بزرگی برای حکومت و یک مقاومت منفی خوب است.
بنابراین این هم نکته‌ایست که می‌تواند شبکه رو نامتعادل کنه حداقل اقل اقلش این است که دردسر بزرگی برای حکومته، از آکسیون‌های فرسایشی خوب، مقاومت منفی خوبیست که حداقل وقتی قرار باشه آقای خامنه‌ای، آقای احمدی نژاد حرف بزنند یا اعتراف پخش بکنند ناچارند کلی تدارک قبلش انجام بدند که این انجام بشه.

***

به سهم خودم از آقای سازگارا به خاطر همبستگی شون با جنبش سبز مردم ایران، متشکرم.

هیچ نظری موجود نیست: