نشانه های وحشت حکومت از اتحاد مردم: وزارت نیرو برق بعضی از صنایع را قطع کرد تا با افزایش مصرف مناطق مسکونی مقابله کند

خبراقتصادی: علیرغم آثار بسیار مخرب اقتصادی، وزارت نیرو بخشی از برق بخشهای صنعتی را به بخشهای مسکونی اختصاص داد تا نافرمانی های مدنی مقابله کند.

خبرهای منتشر شده در خبرگزاری ها به نقل از وزیر نیرو نشان می دهد دولت تلاش گسترده ای را آغاز کرده است تا با نافرمانی مدنی مردم در افزایش مصرف برق مقابله کند.

ظاهرا دولت تصمیم گرفته است برای عادی جلوه دادن امور در بخش های مسکونی، برق سازمانها و صنایع وابسته به دولت را محدود یا قطع کند.
سایت خبری جام جم آنلاین در خبری به نقل از پرویز فتاح اعلام کرد که دولت برق بعضی از صنایع پرمصرف را قطع کرده است و از همه دستگاههای دولتی خواست که در مصرف برق صرفه جویی کنند.

فتاح تصريح کرد: البته اين وزارتخانه موظف شده است که براي دستگاههاي دولتي مشاوره فني ارائه دهد و به آنها بگويد که به چه صورت مي توانند مصرف خود را کاهش دهند. در اين راستا، وزارت نيرو اميدوار است که با اين تصميم قاطع دولت براي اصلاح الگوي مصرف از خود شروع کند. تاکنون به بسياري از دستگاههاي دولتي تذکر داده شده و حتي آب و برق آنها را نيز قطع کرده ايم.

وي افزود: هم اکنون نمي توان گفت که آب و برق چه وزارتخانه ها و دستگاههاي دولتي را قطع کرديم ولي قطع آب و برق در برخي از سازمانهاي تاثيرگذار صورت گرفته است تا آنها بتوانند مقدمات لازم براي اصلاح الگوي مصرف را آغاز کنند. وزير نيرو خاطرنشان کرد: احساس وزارت نيرو اين است که قطعي آب و برق در دستگاههاي دولتي تاثيرگذار بوده است، زيرا برخي از آنها به اخطارهاي قبلي اين وزارتخانه توجهي نداشته اند.

همچنین برخی از اخبار تایید نشده حاکی از آن است که دولت از برخی از صنایع بزرگ (از جمله صنایع فولاد) خواسته است که واحدهای پرمصرف خود را در زمان پیک مصرف از مدار خارج کنند و آمادگی مواجهه با قطع برق در روزهای آینده را داشته باشند.

اقدام مشابهی در سال گذشته منجر به میلیاردها دلار خسارت در صنایع کشور شد.

یادآوری می شود در هفته گذشته گروهی از اصلاح طلبان از مردم دعوت کرده اند برای عدم رضایت خود از شرایط حاکم در جامعه، هر شب در ساعات پیک مصرف یا هنگام پخش سخنان روسای نظام در تلوزیون، وسایل برقی خود را روشن کنند تا با افزایش بار شبکه منجر به قطع برق شوند.

____________________________________


یک توضیح از بیلمز: فتاح ادعا کرده که در ماههای گذشته برق گروهی از صنایع رو قطع کردن ولی نگفته که چرا تا به حال این خبر رو اعلام نکرده بودن. البته دلیلش برای همگان واضحه ولی به هر حال من نخواستم تغییری در متن خبر بدم.


یک توضیح دیگه:
یکی از دوستان کامنتی گذاشته در یکی از پست های قبلی که شاید به خبر بالا مربوط باشه. من اینجا کپی می کنمش قضاوت راستی یا ناراستیش با خودتون.
سلام
جواب داد. جواب داد...
ایول به این طرح.
عموی من مدیر یکی از واحدهای کارخونه فولاد یزده. دیشب می گفت بهشون از طرف
وزارت نیرو اعلام کردن که به دلیل شرایط خاص آب و هوایی باید واحد های پر مصرفشون
رو تعدیل کنن و دیشب هم برق یکی دو تا از واحد هاشون قطع بوده.عموم می گفت ظاهرا به
همه واحدهای صنعتی بزرگ همچین اخطاری دادن.
زنده باد. خیلی امیدوار کننده اس این طرح.
گفتم به شما هم خبر بدم خوشحال بشید.

۵ نظر:

غزال گفت...

salam khaste nabashi linket kardam

ناشناس گفت...

ma hame ba ham hastim
ta vaghti hame ba ham hastim ghodrat darim va azamon mitarsan

ناشناس گفت...

درود
بهتره از اساس به مردم بگیم از این به بعد تمام کارهای برقی پرمصرفشون رو بگذارن برای 9 شب به بعد که این نکبتها میخوان زرزر کنن

ناشناس گفت...

سلام
نظر من اينه كه همه قرار بگذاريم به محض آمدن برق (بعد از خاموشى) وسايل برقى را همزمان روشن كنيم.
موفق باشى هموطن

ناشناس گفت...

سلام .دوستان من ایران نیستم فقط می‌خواستم بگم دست همتونو می‌بوسم .بابا شماها دیگه کی‌ هستین .فدای همتون