هشیار باشیم: احتمال ترور ساختگی احمدی نژاد در مشهد


احمدی نژاد به دلیل شرایط پیش آمده پس از انتخابات، دیگر نمی تواند مانند گذشته به سفرهای استانی برود. زیرا حضور در میان مردم برای او در بسیاری از شهرها تقریبا غیر ممکن است و نیازمند تدابیر امنیتی بسیار شدیدتری نسبت به گذشته است. بر همین اساس او نیازمند بهانه ای است تا بتواند تغییر شیوه خود را برای مردم عادی توجیه کند.

تجربه گذشته در جمهوری اسلامی نشان می دهد یکی از بهترین دستاویزها برای این کار ایجاد یک ترور ساختگی ناموفق است که می تواند تغییر روش سفرهای استانی در آینده را توجیه کند. به علاوه در شرایط کنونی نمایش ترور احمدی نژاد می تواند دستاویزی برای امنیتی کردن هرچه بیشتر فضا و قربانی کردن اصلاح طلبان دربند حکومت و تسویه حساب با هاشمی باشد و پروژ معلق مانده کودتا را تکمیل کند.


از نظر مکانی.
انتخاب شهر مشهد به عنوان مقصد سفر احمدی نژاد در شرایط فعلی، از دو جهت قابل تفسیر است.
اول آنکه در یک ماه گذشته مشهد یکی از آرام ترین شهرها از نظر مبارزات خیابانی بوده است و از این جهت احتمال برخوردهای خیابانی اهالی شهر با احمدی نژاد و هیات استقبال کننده اش کمتر از سایر شهرهاست لذا اجرا و کنترل نمایش ترور در آنجا عملی تر است.
اما دلیل دوم و مهمتر این است که یک ترور ساختگی در مشهد به دلیل جایگاه ویژه آن در اعتقادات مذهبی مردم می تواند بیشترین برد تبلیغاتی را برای چنین عملیاتی ایجاد کند. برای مثال خاطره تلخ انفجار در حرم امام رضا در مشهد در سال 73 هنوز از ذهن مردم ایران زدوده نشده است.


از نظر زمانی.
از نظر زمانی نیز این سفر به دقت برنامه ریزی شده است. مردم تهران برنامه ای وسیع را برای حضور در نمازجمعه این هفته به امامت هاشمی رفسنجانی تدارک دیده اند. اگر برنامه ریزی برای ترور ساختگی اجرایی شود، حکومت می تواند با انتساب این موضوع به هاشمی، موجی از تبلیغات علیه او راه بیندازد که تاثیر گردهمایی جمعه را تحت الشعاع قرار دهد. از این گذشته اگر در خطبه های روز جمعه، هاشمی به سخنرانی علیه احمدی نژاد بپردازد، بوق های رسانه ای حکومت می توانند چنین سخنانی را نشانه ای دال بر صحت انتساب آن ترور نافرجام به هاشمی تعبیر کنند و فضا را برای سرکوب هر چه بیشتر فراهم کنند.

چه باید کرد؟
برای خنثی کردن چنین نقشه شومی لازم است همگان به سرعت اقدام به اطلاع رسانی درباره احتمال وقوع آن کنند. تجربه نشان داده است که اطلاع رسانی درباره پروژه های این چنینی می تواند به لغو این پروژه ها منجر شود یا آنها را به نمایشی عقیم و مضحک تبدیل کند ( مثل بمب گذاری مضحک در حرم آیت الله خمینی پس از انتخابات). در بدترین حالت این اطلاع رسانی می تواند مانع از بهره برداری گسترده حکومت از نتایج چنین ترفندهایی شود و به رسوایی هرچه بیشتر آن منتج خواهد شد.


۷ نظر:

ناشناس گفت...

من هم کاملا با این گفته موافقم. بیائید با اطلاع رسانی به موقع از ترفندهای حکومت ظلم و جور و نیرنگ پیشگیری کنیم.

ناشناس گفت...

خودش که گورش رو گم نمیکنه . به این سادگی ها هر مردنی نیست .لاقل بگشنن بهتره هر چند که ممکن است مثل یک بت بشه و مظلوم بشه . مهم نیست . ارزشش رو داره به نظر من . ولی باید همه حواسشون رو جمع کنند که این ترو رو به جنبش سبر نسبت ندن

Iran Zartoshti گفت...

‫کاملا درسته. از این حرومزاده ها هر چی بگی برمییاد.
‫خانم ایران زرتشتی
http://iranzartoshti.blogspot.com

ناشناس گفت...

سلام
وقتی به سقوط هواپیماها و تاریخ های این سقوطها توجه کنیم میتوان گغت که این حاکمان دیکتاتور دست به هراقدامی برای خفه کردن مردم و انحراف اذهان ملت انجام میدهند. پس وظیفه ما است که هوشیار باشیم و تا میتوانیم دیگران را هم هوشیار کنیم.

ناشناس گفت...

با سلام فقط مي خواستم اطلاع رساني كنيد كه مردم پارك ملت نرن چون خيلي تسلط دارن روز 18 تير سريع سركوب شديم قبل از اين كه شروع بشه و ما نتونستيم اطلاع رساني كنيم و همه فكر كردن مشهد خبري نبوده

ناشناس گفت...

اگر موفقیت آمیز باشه چی!؟

ناشناس گفت...

فقط کافیه ده هزار نفر آدم یا حتی کمتر، از محوطه بیرون فرودگاه بروند و روی باند بایستند یا پیک نیک بگیرند. می تونند هم به بهانه استقبال برند نزدیک فرودگاه و درست وقتی هواپیما رو در ارتفاع بالا می بینند، قبل از دور زدن برای نشستن، تورهای دور فرودگاه رو بخوابونند و برن روی باند. هیچی... آقای ان باید بره قاطی باقالی ها و برگرده تهران در نماز دشمن شکن جمعه شرکت کنه. اینجوری مشهد هم به خاطر ورود ان گهی نمیشه!